Cultural Professor Benali geeft openingslezing

‘Het verhalenplein’, is de titel van de openingslezing van Abdelkader Benali, dit najaar Cultural Professor van de TU. Je kunt nog kaarten kopen voor deze lezing op vrijdagavond.

Abdelkader Benali.

Schrijver en programmamaker Abdelkader Benali zal de komende periode met 25 studenten uit diverse studierichtingen nadenken over leefbaarheid en de openbare ruimte. Ze zullen samen een creatief voorstel maken voor het ‘plein van de toekomst’.

Na zijn lezing op vrijdag 6 oktober gaat Benali in gesprek met architect Wytze Patijn, stadsbouwmeester van Delft, oud-decaan van de faculteit Bouwkunde en voormalig Rijksbouwmeester. Het programma in de Aula begint om 20.00 uur.

Toegangskaarten voor de openingslezing kosten € 7,50 (studenten en medewerkers van de TU Delft betalen € 5,-) en zijn verkrijgbaar bij de informatiebalie in de Aula TU Delft, Mekelweg 5 in Delft of via www.theaterdeveste.nl en www.verstegenstigter.nl. Aanmelden kan ook via m.a.schrijvershofvink@tudelft.nl.

Benali, winnaar van de Geert-Jan Lubberhuizenprijs en de Libris Literatuurprijs, is de zevende cultural professor aan de TU Delft. De eerste was Vincent Mentzel (2011). Daarna volgden Youp van ’t Hek (2012), Floris Visser (2012), Spinvis (2013), Paulien Cornelisse (2014) en Thom Hoffman (2015). Griet Op de Beeck zegde in 2016 af.

‘Schrijver Benali zoekt Delftse studenten voor masterclass’

Eindredacteur Dorine van Gorp