Congres duurzaam bouwen

Willem Alexander, Michael Braungart en Sir David King. Grote namen geven luister aan het congres Smart and Sustainable Built Environments SASBE2009 dat van 15 – 19 juni gehouden wordt in de aula.

Congres duurzaam bouwen

“Internationale grootheden geven er lezingen, er zullen studenten en PhD-workshops plaatsvinden, de winnaar van de energieproducerende leefomgeving wordt bekend gemaakt en Wubbo Ockels zal zijn Superbus presenteren”, schrijft congresvoorzitter prof.dr.ir Andy van den Dobbelsteen (Bouwkunde).

Het congres is het derde in rij dat het CIB (Council for Research and Innovation in Building Construction) organiseert over slimme en duurzame gebouwde omgeving.

Het congres richt zich dit keer op een interdisciplinaire maatregelen op verschillende schaal die slimme oplossingen moeten leveren voor duurzame bouw in een veranderend klimaat.

Op de industriedag (17 juni) krijgen publieke en private partijen de kans om hun duurzame visies, benaderingen en projecten voor het voetlicht te brengen.

Het voorlopige programma staat op de website www.sasbe2009.com

Meer dan de helft van alle ict-studenten zou al tijdens de opleiding onderhandelen over zijn eerste baan. Tweederde van die groep zou zijn gescout door werkgevers. Dat staat in een jaarlijkse ict-monitor van adviesbureau Infirmo. Alleen, dat beeld bestaat niet op de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica. Studieadviseur Jolien Kooijman vindt de uitkomsten van de monitor ‘wel een beetje overdreven’. “Studenten technische informatica werken naast hun studie vaak wel in een ict-bedrijf.” Ook studievereniging voor studenten wiskunde en informatica Christiaan Huygens kent geen verhalen van studenten die al tijdens hun studie worden weggekaapt door het bedrijfsleven. Volgens commissaris public relations Ronald van Etten vragen bedrijven wel regelmatig of ze een student kunnen aanstellen als fieldrecruiter. “Maar dat vinden wij not done. Ze mogen zichzelf presenteren en adverteren, maar wij gaan niet voor hen werven.”

Het voorlopige programma staat op de website www.sasbe2009.com