College naar China

Een delegatie van de TU vertrekt eind mei voor een werkbezoek naar China. Het bezoek van de Delftse delegatie is onder meer bedoeld om de bestaande banden met de Tsinghua-universiteit in Peking aan te halen.

Met deze technische universiteit onderhoudt de TU sinds 1982 formele contacten.

De afvaardiging hoopt ook een contract te ondertekenen met de China Scholarship Counsil. Deze organisatie verstrekt beurzen en door het contract komt Delft op de lijst van gesubsidieerde bestemmingen. Hierdoor komen er mogelijk meer studenten naar Delft. Volgens stafmedewerker M.Y.M. Spiekerman bestaan er plannen om voor deze studenten een eventuele verlenging van hun studieperiode in Delft te bekostigen met TU-geld.

Naast Peking brengt de delegatie van het college van bestuur ook een oriënterend bezoek aan Shanghai. Verder hopen ze de nieuwe Chinese minister van onderwijs te ontmoeten. Naast collegevoorzitter De Voogd, rector Wakker en stafmedewerkster Spiekerman maken de decanen Luyben, Overbeek, Van Katwijk en Dalmijn deel uit van de delegatie. Het bezoek duurt van 26 mei tot 6 juni.

Het bezoek van de Delftse delegatie is onder meer bedoeld om de bestaande banden met de Tsinghua-universiteit in Peking aan te halen. Met deze technische universiteit onderhoudt de TU sinds 1982 formele contacten.