College haalt eigen planning niet

Het college van bestuur slaagt er niet in de voornemens uit het implementatieplan op tijd uit te voeren, vinden ondernemingsraad (or) en studentenraad.

/strong>

,,Ik schat dat er maar tien procent van de plannen op tijd uitgevoerd is”, zo vertolkte or-voorzitter ir. D. Hoogwater woensdag de stemming onder de raadsleden. Ondernemingsraad en studentenraad bereidden zich samen voor op de Gezamenlijke Vergadering met het college van volgende week woensdag. Voornaamste agendapunt is de stand van zaken van het implementatieplan. Dat is een nadere uitwerking met tijdschema en kosten van de beleidsvoornemens uit het instellingsplan, het voornaamste beleidsdocument van de universiteit. Uit de door de college gepresenteerde tussenstand blijkt dat de uitvoering de nodige vertraging heeft opgelopen. ,,Of de uitvoering deugt niet, of de planning van het college. Maar dit kan niet. Wij hadden vorig jaar juist op een implementatieplan aangedrongen, om te voorkomen dat het instellingplan te verblijvend zou worden”, aldus Hoogwater.