College haalt eigen deadlines niet

.lead Or en studentenraad verontrustHet college van bestuur slaagt er niet in de voornemens uit het implementatieplan op tijd uit te voeren, vinden ondernemingsraad (or) en studentenraad.

br />
Te laat

,,Ik schat dat er maar tien procent van de plannen op tijd uitgevoerd is”, zo vertolkte or-voorzitter ir. Daan Hoogwater vorige week de stemming onder de raadsleden. Ondernemingsraad en studentenraad ventileren hun kritiek naar aanleiding van de stand van zaken van het implementatieplan. Dat is een nadere uitwerking met tijdschema en kosten van de beleidsvoornemens uit het instellingsplan, het voornaamste beleidsdocument van de universiteit.

Uit de door het college gepresenteerde tussenstand blijkt dat de uitvoering de nodige vertraging heeft opgelopen. ,,Of de uitvoering deugt niet, of de planning van het college. Maar dit kan niet. Wij hebben vorig jaar juist op een implementatieplan aangedrongen, om het instellingplan te kunnen managen”, aldus Hoogwater.

De ernstigste tijdoverschrijding noteren de raden bij de eerste evaluatie van de Modernisering Ondersteunende Diensten (MOD). Die had 1 januari gereed moeten zijn, maar is nog niet verschenen.

Daarnaast zijn de beide raden geschrokken van een zinsnede uit de tussenstand. Het college meldt dat per september 2002 al het onderwijs in het vierde en vijfde jaar in het Engels wordt gegeven. Ondernemingsraad en studentenraad zeggen daar nooit mee akkoord te zijn gegaan. Bij de behandeling van het instellingsplan spraken college en raden af dat die mogelijkheid op termijn zou worden besproken.

Uit de tussenstand blijkt voorts dat er voor dit jaar geen NIPO-enquête is voorzien. Het implementatieplan ging er nog van uit dat het tevredenheidsonderzoek onder studenten jaarlijks moet plaatsvinden. Ook dit verbaast de beide raden.

.lead Or en studentenraad verontrust

Te laat