College direct betrokken bij reorganisatie Bureau

De beheerder mikt op een formatie van tweehonderd voltijdsbanen, wat een feitelijke reductie zou betekenen van 25 banen. Het cvb prefereert een nog slanker Bureau, waarbij de taakverdeling met de faculteiten en diensten moet veranderen. Informateurs moeten nu aan die taakverdeling nadere invulling geven en vervolgens concrete formatievoorstellen op tafel leggen.

Opvallend is dat besloten is dat deze informateurs rechtstreeks aan het college gebonden worden: zij worden door het cvb benoemd, krijgen van het cvb hun opdracht mee en rapporteren ook aan het cvb. Beheerder Bronneman doet in het reorganisatieproces de dagelijkse coördinatie als lid van de begeleidingscommissie.

Voorzitter De Voogd meldt dat voor meer cvb-bemoeienis gekozen is, omdat in de plannen voor het nieuwe Bureau de leden van het college de ambtelijke diensten veel rechtstreekser zullen ‘aansturen’. (R.M.)

Richard Meijer

Het college van bestuur gaat zich directer bemoeien met de reorganisatie van het Bureau van de universiteit. Het heeft ingestemd met de ideeën van de beheerder over de structuur van het Bureau, maar zich niet op een concrete omvang willen vastleggen. ,,Daarover is het laatste woord nog niet gezegd”, aldus cvb-voorzitter De Voogd.

Richard Meijer