Civiel woensdag weer open

CiTG gaat woensdag weer open. De faculteit draait dan tijdelijk op acht in plaats van negen stoppenkasten, maar waarschijnlijk zullen medewerkers en studenten daar weinig van merken.

De stoppenkast waarin maandag een kortsluiting was, zal zo snel mogelijk worden gemaakt. Uit tests blijkt intussen dat de acht overige stoppenkasten het gehele gebouw van Civiele Techniek en Geowetenschappen van stroom kunnen voorzien.

De ruimten voor onderwijs, onderzoek en de kantoren kunnen woensdag dus weer open. Mocht blijken dat de stroomvoorziening morgen alsnog moeizaam verloopt, dan kunnen energievretende systemen worden uitgeschakeld, meldt woordvoerder Karen Collet. De liften zijn daar een voorbeeld van.