Campus in de kou

Vanaf vanochtend 8 uur hebben de noordelijke gebouwen op de TU campus geen verwarming. Een lek in het warmtenet is de oorzaak. Het lek is nog niet gelokaliseerd.

Het warmtenet van de campus telt vier takken. Een daarvan, die de noordelijke campus van warmte voorziet, is afgesloten nadat stoom was waargenomen. Campus & Real Estate (CRE) is nu op zoek naar het lek. Intussen is de warmtelevering stopgezet.

Gebouwen die zonder verwarming zitten zijn:

• Bouwkunde
  • Chemische Technologie (Julianalaan 136)
  • Bibliotheek
  • Technische Natuurkunde
  • International School
  • TBM, vleugel A

CRE liet rond het middaguur weten dat het euvel was gevonden en dat in de meeste gebouwen de warmtevoorziening in de loop van de middag hersteld zou worden. Bij Bouwkunde en Julianalaan 136 zullen studenten en medewerkers iets meer geduld moeten hebben, vermoedelijk tot het einde van de dag.

Eerder werd het studentencomplex Stieltjesweg getroffen door een stroomstoring. De storing was het gevolg van een lekkage waardoor in het hele gebouw geen elektra, water en verwarming aanwezig was. Bewoners kregen het advies een andere slaapplek te zoeken.
Gistermiddag kwam er verbetering in de situatie. Er was weer stroom in de algemene ruimten en een deel van de woningen waarna het complex weer werd vrijgegeven voor de bewoners.
Vanochtend is de stroom weer afgesloten om reparaties te kunnen verrichten. Naar verwachting duurt dat de rest van de dag, maar misschien verloopt het ook vlotter, meldt DUWO.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl