Brandweer rukt uit naar TNW

De brandweer rukte maandagmiddag uit vanwege rook in een ventilatiekanaal in vleugel D van de faculteit Technische Natuurwetenschappen.

Brandweer ter plaatse bij TNW. (Foto: Marjolein van der Veldt)

[UPDATE 5 november 16:16 uur, zie onderaan]

Rond drie uur kreeg de brandweer een melding van een gebouwbrand in de faculteit van TNW. Drie brandweerwagens en twee politieauto’s gingen ter plekke vanwege rookontwikkeling in een ventilatiekanaal. Met een hoogwerker nam de brandweer een kijkje op het dak van de vleugel. Momenteel wordt nog onderzocht wat precies de rookontwikkeling heeft veroorzaakt.

BrandweerTNW.jpg

De brandweer zette een hoogwerker in voor onderzoek op het dak. (Foto: Connie van Uffelen)

Aanwezigen in het gebouw werden geëvacueerd en verzamelden zich aan de voorzijde (Mekelweg). Na een kwartier kregen zij melding dat enkel de D-vleugel nog ontoegankelijk bleek. Dit vanwege onderzoek naar een mogelijke brand in een ventilatiekanaal.

Veel medewerkers vonden uiteindelijk een plekje elders in het gebouw, aldus een woodvoerster van de TU Delft.

5fc4c0fc-2c14-40f3-a879-00eb5ba79e64.jpg

Studenten en medewerkers werden geëvacueerd. (Foto: Marjolein van der Veldt)

[UPDATE; 5 november 16:16 uur] Technische installatie oververhit

Uit onderzoek van de brandweer blijkt dat de oorzaak van de rook is gelegen in oververhitting van een technische installatie op het dak. Daarbij is wat dakbedekking gesmolten en rook ontstaan, aldus de woordvoerder van de brandweer John Kardol.

Op het dak heeft de brandweer niets hoeven blussen. In dergelijke gevallen maakt de brandweer wel een deel van het dak open om te controleren of er nog iets aan het smeulen is. De brandweer is inmiddels weer weg.

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl