Brand op de campus, geen gewonden

In het TU-pand van de afdeling logistiek & milieu aan de Anthony Fokkerweg heeft woensdagmiddag 6 september brand gewoed. Er raakte niemand gewond.

De brand bleek te woeden in een technische installatie midden in het gebouw en veroorzaakte flink veel rook. (Foto: Daan van den Ende)

De brandweer kreeg om 11.55 uur een automatische brandmelding van het pand vlakbij de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en The Fellowship. De brand bleek te woeden in een technische installatie midden in het gebouw en veroorzaakte een flinke rookontwikkeling. Hoewel er stoffen in het pand lagen opgeslagen, raakten die niet bij de brand betrokken.

Ontruimd

Bij het uitbreken van de brand waren zo’n twintig mensen aanwezig in het pand, dat tijdig werd ontruimd door bedrijfshulpverleners. “Die hebben uitstekend werk gedaan”, zegt Judith Kessels, woordvoerder van de brandweer.

Uiteindelijk werden er vier blusvoertuigen ingeschakeld en werd de faculteit en The Fellowship gevraagd om ramen en deuren te sluiten. Uit metingen is gebleken dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen, anders dan de rook. Naar de oorzaak van de brand en de schade wordt nog onderzoek gedaan.

De brand woedde bij TU Delft Logistiek en Milieu aan de Anthony Fokkerweg 5. (Illustratie: Google maps)
Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl