Brand Dreamhall verwoest accu Solar Boat

In de Dreamhall heeft vannacht brand gewoed. Daarbij is de accu van de Solar Boat verwoest. Vanwege het inademen van rook werden twee studenten ter controle naar het ziekenhuis vervoerd.

De brandweer gebruikte een palletwagentje om de container naar buiten te rijden. (Foto: Regio15 Daan van den Ende)

De brandweer kreeg maandagavond rond kwart voor twaalf een melding van een binnenbrand in de Dreamhall aan de Stevinweg. Volgens een woordvoerder van de brandweer waren er toen nog tien tot vijftien studenten aan het werk die rook uit een compartiment zagen komen. Een stalen containeropslag voor accu’s bleek in brand te staan.

De studenten belden daarop de brandweer waarna bedrijfshulpverleners het gebouw ontruimden. De brandweer reed de brandende container met een palletwagentje naar buiten en bluste de kast van één bij één meter daar met poeder. Twee studenten bleken behoorlijk wat rook binnen te hebben gekregen, maar liepen zelf naar de ambulance om zich in het ziekenhuis te laten nakijken.

De brandweer vroeg een Adviseur Gevaarlijke Stoffen metingen te doen, maar volgens de woordvoerder is er niets gemeten. De schade bleef beperkt tot de container met accu’s. Hoe de brand heeft kunnen ontstaan is nog onduidelijk.

verbrandeaccusolarboat_19juni2018_PaulSchellekens1440px.jpg

Dit is wat er overbleef van de accuhouder. (Foto: Paul Schellekens)

dreamhallaccubrand_solarboat_19juni2018PaulSchellekens1440px.jpg

Teamlid Esmee Huijten inspecteert de accu om te kijken of er onderdelen onaangetast zijn. (Foto: Paul Schellekens)

UPDATE Lees hier meer over de gevolgen voor het Solar Boat team.

Lees hier meer over het werk aan de Solar Boat

Nieuwsredacteur Connie van Uffelen