Opinie

Bouwkunde honderd jaar

28, naar aanleiding van de honderdste verjaardag van onze faculteit.

Op zich dank voor dat cadeau! Ik blijf echter steeds bedenkelijke signalen horen uit de bouwkundegemeenschap. De rode draad is: wij herkennen dat de interviews gaan over een ‘architectenopleiding’ uit de vorige eeuw en de goede oude tijd. Maar wij herkennen deze niet als van toepassing op onze huidige opdracht in het huidige universitaire bestel, in lijn met de missie van onze universiteit en faculteit. Maar dat had de kritische Delta-lezer natuurlijk zelf ook al begrepen, want het interview met kersverse alumnus Johan van Lierop op de Engelse pagina’s van Delta 29 roept een genuanceerder beeld van de mogelijkheden en de waardering in de . internationale . arena waarin Bouwkunde wenst te spelen.

Rest kennelijk wel onze opgave om onze eigen alumni . en die ene uit Eindhoven – beter te informeren, onder meer over wie van hun collega’s actief aan de faculteit verbonden zijn.

Daartoe nu richt de faculteit . na een geslaagde eerste alumnidag op 22 september jl.- een ‘Bk Facultair Alumni Netwerk’ op: onze ‘kamer’ binnen de Alumnivereniging van de TU Delft.

Bk-fan! Wie wil dat niet zijn? De alumnus mag voor de A ook ‘ambassadeur’ lezen.

Dan ziet het Delta verjaarsartikel over honderd jaar er beslist anders uit.

Hans Beunderman, decaan faculteit Bouwkunde

Open brieven schrijven naar kranten is niet zo mijn gewoonte, zeker niet naar aanleiding van een voor-vorig nummer. Het gaat over het interview met vier architecten in Delta nr. 28, naar aanleiding van de honderdste verjaardag van onze faculteit.

Dan ziet het Delta verjaarsartikel over honderd jaar er beslist anders uit.

Hans Beunderman, decaan faculteit Bouwkunde