Overslaan en naar de inhoud gaan
Ringvaart Regatta De race
(Foto: Ringvaart Regatta)

Op woensdag 6 juni vindt de 43ste EY-Parthenon Ringvaart Regatta plaats. Volg de voorbereidingen voor deze 100 kilometer lange roeimarathon via dit blog. In het laatste deel: de Race.

Hoe gaat de Ringvaart Regatta op 6 juni eruit zien voor de organisatie? Dit zal voor alle commissieleden totaal verschillend zijn. Van crisiscentrum tot finishterrein tot stopplekken. Aangezien de wedstrijd wordt verroeid over honderd kilometer, met vijf stopplekken, start en finish, wordt iedereen verdeeld over verschillende plekken, zodat er overal iemand van de organisatie is.

De start
Hier zullen we goed bemand zijn. Maar liefst vier man sterk zullen zorgen dat iedere ploeg op tijd zal vertrekken met de juiste spullen. Nadat de startprocedure zullen deze vier allemaal naar een andere plek vertrekken.

De finish
Drie commissieleden zullen hier het finish- en festivalterrein opbouwen. Het terrein wordt ingedeeld in een deel botenopslag en een deel festival. Er zijn ook verscheidene etenskramen die gerund worden door disputen van Laga. Tevens wordt er een podium gebouwd van zeventig bierkratten - we blijven natuurlijk Delftse studenten. We houden hier ook een VIP-borrel voor onze hoofdsponsor EY-Parthenon.

Leidschendam
Heel voor de hand liggend zal de commissaris Leidschendam hier alles gaan leiden. Dit is de grootste stopplek met veel logistieke moeilijkheden zoals al in het eerste blog naar voren is gekomen. Daarom zal ze ondersteund worden door zeventig vrijwilligers!

Het logistieke en het crisiscentrum
Er zijn twee plekken waar vooral achter de schermen wordt gewerkt. De mensen van het logistieke centrum zorgen ervoor dat alle vrijwilligers op de juiste plekken komen en ze checken de aanwezigheid. Daarnaast zorgen zij er ook voor dat de goederen naar de goede plekken worden gebracht.
Het crisiscentrum moet eventuele problemen van de ploegen zo snel mogelijk oplossen Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld materiaalpech krijgt. Via het crisiscentrum wordt gekeken naar de snelste oplossing zodat de tocht alsnog voltooid kan worden. Beide centra zijn van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat geopend.

Vliegende keeps
Twee commissiegenoten rijden de hele dag rond. Een iemand fungeert als back-up: mocht er ergens een persoon te weinig zijn kan hij dit gat opvangen. De ander zal van stopplek naar stopplek rijden om te controleren of alles in orde is.

Ik sluit dit blog graag met een luid: “zonder vrijwilligers geen Ringvaart!”

Jessica Barends

Blog 1:  De Commissie
Blog 2: De alternatieve datum

Wil je meer weten over de geschiedenis van de Ringvaart Regatta? Lees het hier.

 

Krijg Delta updates

Click here to unsubscribe