Binnenkort besluit nieuwbouw TNW

Het duurt nu echt niet lang meer voordat er een knoop wordt doorgehakt over de nieuwbouw voor Technische Natuurwetenschappen (TNW). Dat verzekerde college van bestuurslid Paul Rullmann een kritische studentenraad afgelopen donderdag.

De studentenraad (sr) wees Rullmann erop dat het erg nodig is dat er wat gaat gebeuren bij TNW. Sr-lid Collin Verhagen uitte zijn frustratie over de besluiteloosheid van de universiteit over waar de nieuwbouw moet komen: bij de huidige faculteit op het midden van de campus of aan de zuid-kant van de campus. “Het zou TU-midden worden, maar nu wordt er weer gesproken over zuid. Het duurt allemaal erg lang, terwijl de nieuwbouw keihard nodig is.” Delen van de faculteit vallen volgens Verhagen letterlijk uit elkaar.

Vijftien jaar
Rullmann zei Verhagens frustratie te delen, maar hij nuanceerde het negatieve effect van de besluiteloosheid ook. “Dit project loopt al vijftien jaar. Dat heeft ook te maken met ontwikkelende inzichten bij de wetenschappers van de faculteit. Ik denk dat velen blij zijn dat we niet vijftien jaar geleden al nieuwbouw hebben gepleegd.”
Daar komt volgens Rullmann bij dat niet alles wat iedereen wil mogelijk is. “Wil je iedereen gelukkig maken, dan kun je het niet meer betalen.” Toch duurt het nu echt niet lang meer tot er een beslissing valt, aldus Rullmann. Een datum noemde hij niet.

De langdurige koudeperiode van de afgelopen winter zorgt er nu voor dat de verhuizing naar het Bandridge-gebouw op Science Port Holland een maand is vertraagd. Het is dus voor de vanuit de TU Delft startende en doorgroeiende bedrijfjes nog even doorbijten in de langzamerhand heel krap wordende huisvesting.