Beunderman wordt decaan Bouwkunde

Ir. H.(Hans) Beunderman, plaatsvervangend directeur generaal van de Rijksgebouwendienst, wordt de nieuwe decaan van Bouwkunde.

Beunderman begint 15 november in Delft. Hij volgt als decaan Cees Dam op, die per juni de faculteit verliet. De alumnus – hij studeerde in 1974 af bij Bouwkunde, in de richting architectuur – krijgt de status van hoogleraar. Zijn leeropdracht omvat ‘de strategische aspecten van Bouwkunde’. ,,Minder gericht op de vakuitoefening, meer op de positioneringsvraag. Wat is de plaats van Bouwkunde als onderdeel binnen het wetenschappelijk instituut TU Delft, en hoe positioneer je de faculteit in Nederland en in Europa? Een reuze intrigerend vraagstuk”, aldus Beunderman.