Opinie

Bestuurlijk onjuist

Sinds september 1997 heeft de studentenraad meermalen verzocht om een vertrouwenspersoon binnen de raad van toezicht. Deze man of vrouw dient het bijzondere vertrouwen te genieten van de studentenraad.

Telkens hield de rector de boot af, met het slappe excuus dat de raad van toezicht vindt, dat iedereen binnen de rvt het bijzondere vertrouwen geniet. Ze vinden het niet nodig een specifiek persoon aan te wijzen.

Niet echt logisch. Want zoals de wet al voorschrijft, dient de studentenraad iemand aan te wijzen die het bijzondere vertrouwen geniet. Maar dat kan alleen als die studenten de hele raad van toezicht een keer hebben ontmoet. De boot afhouden heeft geen zin, want, – om de rector magnificus maar weer eens aan zijn eigen woorden te herinneren – ,,het zou bijvoorbeeld bestuurlijk onjuist zijn”.

Frank Heere, student TN, oud-fractievoorzitter Aag

Frank Heere, student TN, oud-fractievoorzitter Aag