‘Besparen kost tussen 20 en 27 miljoen’

De besparingen die de universiteit wil doorvoeren, kosten tussen de 20 en de 27 miljoen euro.
Wie wil reorganiseren, maakt kosten. De TU berekent op dit moment hoeveel het structureel vrijmaken van 45 miljoen euro kost.

College van bestuurvoorzitter Dirk Jan van den Berg gaf woensdag 26 mei tijdens een overleg met de ondernemingsraad een schatting: “Tussen de 20 en 27 miljoen euro. En die kosten zijn dus niet structureel.”

Een boekhoudkundige meevaller in 2009 zorgt ervoor dat die kosten de komende jaren niet op de begrotingen van de faculteiten drukken. Het gehele bedrag kan worden opgenomen in een reservering in de jaarrekening 2009. Dan moet de accountant wel nog in juni weten wat de precieze omvang van de kostenpost is en hoe deze is opgebouwd.

Traditiegetrouw is er op donderdag de balkonscène bij het Delftsch Studenten Corps. O nee, niet weer een toespraak. De feuten worden door ouderejaars via het balkon de sociëteit in getrokken. Als het je lukt binnen te komen, mag je erbij horen.

Collegevoorzitter Dirk Jan van den Berg gaf woensdag 26 mei tijdens een overleg met de ondernemingsraad een schatting: “Tussen de 20 en 27 miljoen euro. En die kosten zijn dus niet structureel.”

Een boekhoudkundige meevaller in 2009 zorgt ervoor dat die kosten de komende jaren niet op de begrotingen van de faculteiten drukken. Het hele bedrag kan worden opgenomen in een reservering in de jaarrekening 2009. Dan moet de accountant wel nog in juni weten wat de precieze omvang van de kostenpost is en hoe deze is opgebouwd.