Battjes krijgt Leermeesterprijs

De Leermeesterprijs gaat dit jaar naar prof.dr.ir. J.A. Battjes van de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen. De Leermeesterprijs van het Universiteitsfonds wordt jaarlijks toegekend aan een persoon die excelleert in onderwijs én onderzoek en dat uitstraalt op zijn omgeving.

br />
De prijs bestaat uit een geldbedrag van 25-duizend gulden, een zilveren penning en een oorkonde. Het is de bedoeling dat de prijswinnaar van het geld een sabbatical leave in het buitenland kan doorbrengen om contacten te leggen en eventueel gastcolleges te geven. Battjes zegt dat hij van plan is om naar twee verschillende Amerikaanse instituten te gaan om onderzoek te verrichten aan verbeterde berekeningsmethoden voor brekende golven.

De prijsuitreiking vindt plaats op maandag 31 augustus in de Aula.

De prijsuitreiking vindt plaats op maandag 31 augustus in de Aula.