Bar 168 uur lang open

Zal het voor de notoire barrat een uitputtingsslag worden om de naam eer aan te doen, de barmannen en sociëteitsverantwoordelijken worden elke acht uur afgelost. De hele periode kan er op de sociëteit worden ontbeten, geluncht en gedineerd. Ook met tapwedstrijden, een reünie, filmmarathons, Koninginnedag en een zogenaamde ‘Zwoele Avond’ (met geïmporteerd ‘mannelijk en vrouwelijk schoon’) worden Bondsleden op ongewone uren naar hun sociëteit Tyche gelokt. DSB-president Guido van der Wedden schat dat er zo zelfs op zondagochtend zo’n vijf barpopulanten te ontwaren zullen zijn.

Als op donderdagmiddag de bar opengaat bij de Delftsche Studenten Bond zal het even duren alvorens de ‘beheerder’ (Bonds voor: barman) de laatste ronde aankondigt. Als het aan de commissie van beheer en de zogeheten ddl-commissie ligt, zo’n 168 uur. Het is onbekend of daarmee een Delfts, nationaal of wellicht zelfs wereldrecord aan diggelen gaat, want de internationale grossier in records, biermerk Guinness (van het ‘book of records’) wil niets te maken hebben met records die gelieerd zijn aan alcohol.