Banenplan Oras sneuvelt

,,Er is behoefte aan studentenbanen. Als wij dat kunnen accomoderen is dat een goede zaak. Maar het verband met tariefverhoging is zoek”, aldus collegevoorzitter De Voogd. Het cvb heeft ondertussen laten weten te zullen helpen als individuele studenten door het hogere ‘instellingstarief’ in de knel komen. Oras wil eind deze maand een gewijzigd voorstel voor een banenplan indienen.

De u-raad en het cvb voelen wel voor het scheppen van extra banen voor studenten. Maar dit voorstel van studentenpartij Oras kreeg toch niet genoeg steun in de u-raad. Het verband tussen het banenplan en het verhoogde collegegeld werd als ‘onzinnig’ afgedaan.