Apps – Recyclen is een kunst

Je studeert je suf over bioplastics, gooit geen kauwgum op straat en scheidt je afval tot op het laatste appelschilletje nauwkeurig. Recycling is de middle name van elke TU-student.

Maar creatief ontwerpen ook, en kijk nou: komt daar de app iRecyclart even goed van pas!

Oké, laten we de app niet teveel credits geven, want hij kan precies niks. Eigenlijk is het gewoon een bundel wekelijks nieuw ingestuurde creatieve recycleontwerpen – uiteraard gekoppeld aan Facebook en Twitter – met per ontwerp een doorverwijzing naar de website van de maker. Valt dus weinig aan te beleven, behalve dan dat hij prima dient ter inspiratie. Wat te doen bijvoorbeeld met die oude badkuip die al jaren het balkon van je studentenhuis bezet? Die doet het prima als designsalontafel met geïntegreerde plantenbak. Afgeschreven louvredeurtjes? Hartstikke leuk als bijzettafel. Metalen vaten zijn prachtige kastjes en van oude petflessen maak je een modieuze handtas. De ingestuurde ontwerpen neigen over het algemeen wel naar amateuristisch knutselwerk. Maar dáár komt jouw toegevoegde waarde als TU-student van pas: geef er een gelikte draai en jouw recycleobject is klaar voor grootschalige productie – of tenminste gebruik in je eigen GR. En een upload in iRecyclart natuurlijk.

iRecyclart

Ontwikkelaar: Phonitive

Platform: iPhone, iPod Touch en iPad

Prijs: gratis