Anka Mulder in college van bestuur

Anka Mulder volgt per 1 april 2013 Paul Rullmann op als vice-president for education & operations. Rullmann gaat dan met pensioen.

De raad van toezicht en het college van bestuur zijn ingenomen met Mulders benoeming. “We zijn ervan overtuigd dat we in Anka Mulder een waardig opvolger hebben gevonden voor de onvolprezen Paul Rullmann”, zegt Gert-Jan Kramer, voorzitter van de raad van toezicht.

Collegevoorzitter Dirk Jan van den Berg: “Anka Mulder heeft al veel fantastisch werk verricht voor de TU Delft, onder meer op het gebied van ‘online education’. Met haar benoeming is de belangrijke inbreng van Paul Rullmann inzake onderwijs ook voor de toekomst geborgd.”

Mulders benoeming door de raad van toezicht komt niet als een verrassing: ze is al negen jaar directeur onderwijs en studentenzaken en sinds 1 juli 2011 secretaris van de universiteit. Daarnaast is zij president van het internationale OpenCourseWare Consortium en was zij voorzitter van de taskforce herijking.

Voordat ze bij de TU Delft kwam, was Mulder onder meer docent internationale betrekkingen aan de Rijksuniversiteit Groningen. Later gaf ze trainingen Europees recht en beleid aan volwassenen.