Alles over taal op het Language Festival

Wil je eens een andere taal leren dan programmeertaal ? Bezoek dan het Language Festival.

Tandem heeft twee boekenkasten met buitenlandse literatuur. Jeroen Roseboom: "Je kunt ze gewoon pakken. We gaan er vanuit dat je ze terugbrengt." (Foto: Connie van Uffelen)

Tandem Delft, een initiatief van Nederlandse en internationale studenten die een brug willen slaan tussen mensen van verschillende culturen, houdt de komende twee weken een festival over taal.

Dit is hun programma:

• Maandag 18 februari: lezing ‘The secret rules of language’ door prof. dr. C.C. Levelt, in collegezaal C van de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen, 20.00-21.30 uur.
  • Dinsdag 19 februari: een Movie & Discussion Night met de film ‘A story about privacy and optimality’, in zaal Square van gebouw Pulse, 20.00-22.30 uur.
  • Woensdag 20 februari: een Games Night: ‘Knowledge is power’, in de gezamenlijke woonruimte van X, 20.00-23.00 uur.
  • Donderdag 21 februari: Language Café ‘Ich will gerne Deutsch mit dir reden’ in De Kat in de Stad, Markt 33, 20.00-22.30 uur.
  • Zaterdag 23 februari: ‘Mysterious winds flow here’ een activiteit met ‘The Base’, alle internationale verenigingen samen, Kanaalweg 4.
  • Woensdag 27 februari: een Potluck Dinner waarbij iedereen een gerecht uit zijn eigen cultuur meeneemt, in de gezamenlijke keuken van X, 18.30-20.30 uur.
  • Donderdag 28 februari: een Pubquiz met vragen over taal, 20.30-22.30 uur. De locatie volgt nog op de Facebookpagina van Tandem.

Heb je de smaak te pakken? Tandem houdt deze activiteiten vaker en kan jou ook aan een taalbuddy koppelen op de website language.tudelft.nl. Je leert taal immers sneller door gewoon met elkaar af te spreken.

Houd je het liever op het lezen van een boek in een andere taal? Tandem heeft twee boekenkasten met buitenlandse literatuur op de campus. Eentje in de UB en eentje in de gezamenlijke woonkamer van X. “In onze boekenkasten staan boeken in bijna elke taal van Europa, plus in het Chinees en Japans”, zegt Jeroen Roseboom van Tandem. “Je kunt ze gewoon pakken. We gaan er vanuit dat je ze terugbrengt.”

[Correctie 18-2-2019]:
De afkorting EU is veranderd in ‘Europa’.

Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl