Opinie

Alias

Toch is er een probleempje. Mijn vrouw is ongerust over mij. ,,Ben je daar?”, riep ze toen ik wat laat thuiskwam. ,,Ik weet het niet”, zou ik geantwoord hebben. Ze vindt me toch al een beetje vreemd, maar nu denkt ze dat ik een multiple persoonlijkheid aan het ontwikkelen ben.

Gelukkig is er licht in de tunnel. Mijn redding is de webmaster general. Hij heeft mijn vijf alter ego e-mail-adressen verbonden aan een die nergens staat. Het is mijn alias en dat ben ik echt, geloof ik. Mijn vijf mailboxen zijn nu uitgerust met automatische antwoorden die vrijwel random worden verstuurd. Het creëert enorme rust. Eenmaal per dag hervind ik mijn eigen ik en in gedachten dank ik de webmaster general, wie dat ook mag zijn.

Ir Wim Rooberg

Sinds vorige week werk ik bij een topinstituut en ben dus toponderzoeker. Als gewaardeerd medewerker van de onderzoekschool was ik al gewoon onderzoeker, en als deeltijder bij de DIOC onderzoekcentrum-medewerker. In de faculteit wordt ik ook geacht iets te leveren om de ouput-financiering niet in gevaar te brengen. Mijn cluster is hard bezig nieuwe eisen te formuleren die zeker ook een geweldige uitdaging zullen opleveren.

Ir Wim Rooberg