Aanval op student in opsporingsprogramma

Het opsporingsprogramma Team West besteedt in zijn uitzending van vanmiddag aandacht aan de aanval op een 19-jarige Delftse student.

De student liep, gekleed in rokkostuum, op zondagochtend 1 april om half zes na een feest vanaf het station naar huis. Op de hoek van de Spoorsingel met de Buitenwatersloot werd hij ineens tegen zijn rug geduwd en aangesproken. Hij draaide zich om en zag vier mannen staan. Meteen daarop kreeg de student een vuistslag in zijn gezicht. Daarna volgde een vuistslag op zijn oog.

Om zich te verdedigen sloeg de student deze man op zijn mond. Daarna kreeg hij weer een vuistslag. “Hij heeft genoeg gehad, laten we wegwezen”, zei toen één van de daders. Daarop vluchtten de vier mannen de Coendersstraat in, mogelijk richting het station.

De oogkas en het jukbeen van de student bleken later gebroken. Inmiddels is hij aan zijn verwondingen geopereerd.

De uitzending van Team West begint vanmiddag meteen na het nieuws van 17.00 uur op TV West. Vanavond en morgen wordt de uitzending verschillende malen herhaald.

Ondernemers, jongeren en het TU Delft Nuna Solar Team reisden op 22 maart nog naar Hilversum om Delft te promoten. Vergeefs, bleek vorige week vrijdag. Ondernemersvereniging Binnenstad Delft denkt na over een nieuwe poging voor Serious Request 2013.

Bij de actie Serious Request sluiten drie DJ’s van 3FM zich in de week voor kerst zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie waarbij het publiek tegen betaling verzoeknummers kan aanvragen voor een goed doel.