Aag en Oras in één kamer

Het college van bestuur wil de studentenraadsleden van Aag en Oras onderbrengen in één ruimte.Naast een gezamenlijke kamer voor de tien leden van de nieuwe studentenraad komt er één vergaderruimte voor het gezamenlijke secretariaat van de ondernemingsraad en de studentenraad.

Oras-voorzitter De Schepper toont zich verbaasd over het besluit. ,,Wij hebben andere dingen afgesproken met het college”, zegt ze. ,,Dat ging duidelijk over twee verschillende ruimtes voor Oras en Aag, wellicht in het hoofdgebouw.” De Schepper wil niet samen met Aag aan een bureau plaatsnemen omdat de Oras volgens haar een ‘andere manier van werken’ heeft.

Frank Heere van de Aag is dezelfde mening toegedaan. ,,Vorige week maandag hebben we twee kamers toegezegd gekregen. Er is dus kennelijk iets verkeerd gegaan.” In afwachting van een defintieve locatie blijft de studentenraad gehuisvest in het Binnenhof.

Naast een gezamenlijke kamer voor de tien leden van de nieuwe studentenraad komt er één vergaderruimte voor het gezamenlijke secretariaat van de ondernemingsraad en de studentenraad. Dat heeft het college dinsdag besloten. De maatregel betekent een flinke krimp in de huisvesting van de studenten.