3mE werkt aan opleiding klinische technologie

De TU Delft ontwikkelt in samenwerking met de universitair medische centra van Rotterdam en Leiden een nieuwe bachelor-opleiding: klinische technologie. Dat zei collegelid Anka Mulder onlangs bij een vergadering met de studentenraad.

De opleiding zal onder meer worden gegeven vanuit de faculteit 3mE en is gericht op innovatieve oplossingen voor medische problemen, zegt beleidsmedewerker Jenny Brakels desgevraagd. Er is volgens haar nog niets besloten over het aantal plaatsen, wel is gesproken over een numerus fixus, omdat de betrokken partijen studenten verwachten die bij geneeskunde niet kunnen beginnen.

Het streven is de opleiding vanaf september 2014 te gaan bieden. De plannen worden nog besproken met de studentenraad en de ondernemingsraad.