275 studenten aan kamer geholpen

Alle kamers van het door TU-studenten herontwikkelde gebouwencomplex Aan ’t Verlaat zijn sinds kort bewoond.
De Stichting Herontwikkeling tot Studentenhuisvesting (SHS) Delft heeft daarmee 275 studenten aan onderdak geholpen.

De TU-studenten die SHS vier jaar geleden oprichtten, zullen tevreden zijn. Destijds was hun streven minimaal honderd kamers op te leveren. Het werd meer, maar ook later, 2,5 jaar later.

Het complex Aan ’t Verlaat bestaat uit een flatgebouw, dat al sinds begin 2015 wordt bewoond door 150 studenten, en verschillende lage gebouwen. In die laatste zat voorheen zorginstelling GGZ Delfland.

De laatste maanden woonden er al steeds meer studenten in de laagbouw, maar sinds december is hij volledig bezet. Het merendeel van de 125 bewoners is voorlopig internationaal. Dat wordt over twee jaar minder. Dan verwacht SHS dat de kamermarkt voor internationale studenten in Delft is aangetrokken.

SHS werkt nog aan de afwerking van de gemeenschappelijke ruimte op de begane grond van de flat, vertelt voorzitter Linda Matser. Daarna is het complex klaar. Tijd voor een nieuw project? “We oriënteren ons op nieuwe panden, maar de gesprekken daarover staan nog in de kinderschoenen. Als je tips hebt, graag.”